Την υπαγωγή τής επένδυσής της στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στις προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας «Περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» κατοχύρωσε συμβατικά η Fraport, χάρη σ’ ένα βασιλικό διάταγμα της κυβέρνησης Παπάγου, του 1953, που φέρει την υπογραφή του τότε βασιλέως Παύλου.

Το νομοθετικό διάταγμα 2687/53 (ΦΕΚ Α 317 του 1953) προβλέπει, μεταξύ άλλων, σειρά μέτρων και εξασφαλίσεων, όπως η εξ ολοκλήρου διασφάλιση των κεφαλαίων που θα εισαχθούν από το εξωτερικό για την επένδυση, η εξαίρεση από κάθε πράξη επίταξης ή αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, η υποχρέωση της Τράπεζας της Ελλάδος να χορηγεί συνάλλαγμα στον επενδυτή και πολλές ακόμα φορολογικές και άλλες ρήτρες φιλικές στις επενδύσεις.

Οι σχετικές προβλέψεις περί «μακροπροθέσμων επενδύσεων» είχαν ληφθεί τότε, εξηγούν νομικοί κύκλοι, προκειμένου η πολιτεία να προσελκύσει στην Ελλάδα ναυτιλιακά, αλλά και άλλα επενδυτικά κεφάλαια. «Η χρήση του σήμερα ισοδυναμεί ενδεχομένως και με μια οιονεί ρήτρα δραχμής», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές, σύμφωνα με παλαιότερα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή».

H συγκεκριμένη πρωτοβουλία της εταιρείας, που ηγείται του κοινοπρακτικού σχήματος το οποίο έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό για τα 14 αεροδρόμια, είχε ενταχθεί στο πλαίσιο τής διαπραγμάτευσης που προηγήθηκε για την υπογραφή της σύμβασης. Συνδεόταν, δε, με την εκτίμηση σε κύκλους των μετόχων της, αλλά και των δυνητικών πιστωτών της, πως το ενδεχόμενο ενός Grexit δεν έχει εκλείψει αμετάκλητα!

Hanianews

Advertisements