alamoura

Φίλε Πιτσιρίκο,

ελπίζω να με συγχωρέσεις για τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιώ, γιατί το παρόν κείμενο γράφεται εν βρασμώ ψυχής κι αποτελεί μια έντονη διαμαρτυρία για τα φτηνά κόλπα που μετέρχονται οι δυνάμεις του παλιού πολιτικού κατεστημένου, προκειμένου να αμαυρώσουν την εντατική και συντονισμένη προσπάθεια που καταβάλλει η Κυβέρνηση της ΔΦΑ, προκειμένου να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικότητα το προσφυγικό ζήτημα.

Οι παλαιομνημονιακές δυνάμεις της αντίδρασης, δεν αρκούνται μόνο στο να καθυβρίζουν, να χλευάζουν και να λοιδορούν τις ευφυείς και πρωτοποριακές απόψεις του γνωστού πασοκόσκυλου, που, αφού έβγαλε τα χρήματά του στο εξωτερικό, αναζητεί με την ιδιότητα του υπουργού ΠΦΑ και ΔΦΑ απεγνωσμένα επενδυτές ανάμεσα στους δήθεν ρακένδυτους πρόσφυγες, που όπως όλοι πληροφορηθήκαμε από γνωστό λαϊκό αοιδό έχουν κρυμμένα στο σώβρακο μάτσα από πεντακοσάρικα.

Είναι τόσος και τέτοιος ο φθόνος τους για τη λαοπρόβλητη κυβέρνηση, που δεν δίστασαν οι αδίστακτοι να στηλιτεύσουν τον τρόπο διανομής της ανθρωπιστικής βοήθειας, που με αυτοθυσία προσφέρουν οι αλληλέγγυοι στους πρόσφυγες που φιλοξενούνται σε πρότυπο τουριστικό οικισμό σε κάποιο γκαβοχώρι του νομού Λάρισας.

Το θράσος τους έφτασε σε σημείο να μιλήσουν για εικόνες ντροπής, σχολιάζοντας τα όσα απεικονίζονται στη φωτογραφία.

Λησμονώντας ή παριστάνοντας ότι αγνοούν οι αχρείοι, ότι μια από τις σπάνιες λέξεις που προφέρεται με όλα της τα φωνήεντα στο θεσσαλικό κάμπο είναι η λέξη «αλαμούρα», η οποία στη λαρσνή (=λαρισινή) διάλεκτο σημαίνει τη χύδην διανομή χρημάτων ή άλλων αγαθών στο πόπολο, εκσφενδονίζοντάς τα με τις χούφτες («μι τς χούφτις» στην ντοπιολαλιά).

Οι ευεργετούμενοι οφείλουν να διαγκωνιστούν, προκειμένου να προλάβουν να αρπάξουν το ρεγάλο μέσα από τα χέρια των υπολοίπων, ενώ παραδοσιακά, έρχονται κατόπιν στα χέρια, προσπαθώντας να διεκδικήσουν και μέρος της λείας των πιο αδύναμων.

Πρόκειται για έθιμο της περιοχής από αρχαιοτάτων χρόνων, το οποίο υπέπεσε και στην αντίληψη του Κοσμά του Αιτωλού κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στα χωριά του θεσσαλικού κάμπου, ο οποίος εμπνεύστηκε απ’ αυτό τη γνωστή σε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ρήση «όποιος πρόλαβε τον Κύριον είδε», την οποία κάποια έτη αργότερα μελοποίησε γνωστός συνθέτης, στο δίσκο του «θεσσαλικός κύκλος».

Στην άλλη πλευρά του δίσκου περιέχεται το τραγούδι «ναύτης βγήκε στη στεριά για περιπολία» (η άχρηστη πληροφορία της ημέρας).

Είναι προφανές, ότι οι τοπικοί παράγοντες της «αριστερής» κυβέρνησης, με την παραπάνω πράξη, αφενός δείχνουν την προσήλωσή τους στην πιστή τήρηση των παραδόσεων κι αφετέρου αποσκοπούν στην ομαλή προσπάθεια ένταξης των προσφύγων στην τοπική κοινότητα, μέσω της μύησής τους στα ντόπια ήθη και έθιμα.

Άλλωστε, για το σκοπό αυτόν, γνωστό καφέ-μπαρ της θεσσαλικής πρωτεύουσας, διοργανώνει κάθε Κυριακή «Αλαμούρα πάρτυ», προς τιμήν ιθαγενών τε και προσφύγων.

Το ταμείο του παραπάνω καφέ-μπαρ δέχεται και χαρτονομίσματα των 500 ευρώ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εις εκ των ιδιοκτητών του στην ιστοσελίδα καλής τοπικής φυλλάδας.

Είμαι σίγουρος πως ο προσωπικός διασκεδαστής του Διδάκτορα, σε συνεργασία με την τοπική βολευτή – του ΠΑΣΟΚ την περασμένη τετραετία και του ΣΥΡΙΖΑ τώρα – και παλαιά του συνεργάτιδα Βαγενά, θα αποκαλύψουν στο επόμενο Τσαντίρι τα σκοτεινά σχέδια όσων απεργάζονται την πτώση της λαϊκιάς μας κυβέρνησης.

Σε ό,τι αφορά όλα τα παραπάνω, ένα μόνο σχόλιο θα κάνω: νο κόμμεντ.

Χεχεχεχε

Πολλά φιλιά

Σ.Α.Μ.

(Αγαπητέ Σ.Α.Μ., δεν πάνε να γ@μηθούνε. Ήρθε η άνοιξη, έρχεται το καλοκαίρι, όλα όμορφα. Να είσαι καλά.)

pitsirikos

Advertisements