Του Απόστολου Λυκεσά

Ο ιδρυτής και επικεφαλής του πολιτικού σχηματισμού «Το Ποτάμι» Σταύρος Θεοδωράκης προέβη σε μνημειώδη και αποκαλυπτική, για τον ίδιο, δήλωση, μετά τα όσα είπε στη βουλή ο υπουργός δικαιοσύνης Νίκος Παρσκευόπουλος σχετικά με τις αποζημιώσεις που δικαιούνται βάση δικαστικής απόφασης απόγονοι θυμάτων του Διστόμου.

Παραθέτω ολόκληρη τη δήλωση: «Κάτι συμβαίνει με τους υπουργούς της κυβέρνησης. Να σας πω ενδεικτικά το εξής: Τη Δευτέρα βγήκε ο επίτροπος της Δικαιοσύνης της ΕΕ για να αποτιμήσει τη δικαιοσύνη στις χώρες της ΕΕ. Όπως φαντάζεστε η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες χώρες στην ποιότητα απονομής δικαιοσύνης.

Ο κ. Παρασκευόπουλος είναι 45 ημέρες υπουργός , έχει δώσει τέσσερις συνεντεύξεις τις δύο τελευταίες ημέρες μόνο και μόνο για να πει ότι ετοιμάζεται να δημεύσει τη Γερμανική περιουσία στην Αθήνα. Δεν μπορώ να ξέρω πώς ένας γερμανοτραφής νομικός, όπως ο κ. Παρασκευόπουλος, αποφάσισε να φορέσει φουστανέλα και να ενταχθεί στην ομάδα Καμμένου.

Αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Διαρρέουν από το υπουργείο Δικαιοσύνης ότι σκέφτονται να κατασχέσουν το ινστιτούτο Γκαίτε , φαντάζομαι ότι ο υπουργός Δικαιοσύνης ξέρει τι είναι αυτό το Ινστιτούτο και τι έχει προσφέρει στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Αυτές οι διαρροές είναι ντροπή. Ο κύριος Παρασκευόπουλος θα βρει χειροκροτητές μέσα στους φασίστες και όχι στον ελληνικό λαό».

1.Ο Θεοδωράκης έχει κάθε δικαίωμα να διαφωνεί με την απόφαση του του κ. Παρασκευόπουλου, αυτό που εκπλήσσει είναι η βιαίότητα της προσωπικής επίθεσης στον υπουργό δικαιοσύνης. Προς ενίσχυση όσων λέει, υποστηρίζει ότι δεν κάνει τίποτα άλλο από το να περιγράφει την πραγματικότητα. Ωστόσο η «πραγματικότητα» του κ. Θεοδωράκη είναι μόνο η δήλωσή του, ο τρόπος που αυτός βλέπει, αντιλαμβάνεται και τοποθετείται απέναντι στην πραγματικότητα που τον περιβάλλει και του προκαλεί αλλεργική αμηχανία.

2.Η «πραγματικότητα» κατά τον κ. Θεοδωράκη είναι η ρητορική του αναρώτηση σχετικά με την… ψυχολογική κατάσταση του υπουργού ο οποίος αν και γερμανοτραφής αποφάσισε να φορέσει φουστανέλλα. Δεν γνωρίζω πόθεν προκύπτει ότι ο κ. Παρασκευόπουλος είναι γερμανοτραφής, εφόσον δεν είναι γεννημένος και μεγαλωμένος στη Γερμανία. Αυτό είναι σίγουρο. Εφόσον ο υπουργός έχει κάνει μέρος των σπουδών του στη Γερμανία μπορεί να περιγραφεί ως γερμανομαθής αλλά όχι ως γερμανοτραφής. Αδυνατώ να καταλάβω σε κάθε περίπτωση το εννοούμενο υπό του κ. Θεοδωράκη.

Γνωρίζει ότι ο υπουργός έχει κάποια υποχρέωση έναντι των γερμανών και δεν τηρεί; Είναι σαν να υποστηρίζει ότι ο αείμνηστος Λώρης Μαργαρίτης είχε κάποια υποχρέωση στους Γερμανούς γιατί τον χειροκροτούσαν στα κονσέρτα του και ο Τόμας Μαν τον έκανε ήρωα σε νουβέλα του -ως Μπίμπη Σακελαφύλακα- αλλά, αυτός ο αχάριστος, πήγε και παντρεύτηκε μια γερμανοεβραία, φόρεσε δηλαδή και φουστανέλα και την κιπά, γι αυτό τον κυνηγούσε επί κατοχής η Γκεστάπο και έκαιγε τις παρτιτούρες των έργων του.

Η αναφορά δε του κ. Θεοδωράκη στην φουστανέλα είναι ακόμη πιο περίεργη. Γιατί στη φουστανέλα και όχι στην κρητική ή την ποντιακή βράκα; Θα προτιμούσε ο Έλληνας υπουργός δικαιοσύνης να είναι ενδεδυμένος με βαυαρικό κοντό παντελονάκι με τιράντες και με κυνηγετικό καπελάκι στο κεφάλι; Να πίνει μπύρα και να τρώει χοντρά λουκάνικα;

Τι το υποτιμητικό ακριβώς περιέχει ένα ένδυμα των ανθρώπων μιας άλλης εποχής; Έκαναν κάτι το τόσο αποτρόπαιο οι άνθρωποι εκείνης της εποχής που προκαλεί ως σήμερα την αποστροφή του κ. Θεοδωρακη; Από μόνο του προφανώς τίποτα, αυτοί που το φοράνε, στις περιστάσεις που το φοράνε, και το νόημα που θέλουν να προσδώσουν, αυτά είναι που μπορούν να κάνουν κάποιον γελοίο, καταγέλαστο ή καταδικαστέο.

Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι οι φουστανελοφόροι του ζωγράφου Θεόφιλου δεν είναι καθόλου αστείοι, ούτε οι άλλοι του Εγγονόπουλου, σε αντίθεση με τις καρικατούρες της χούντας με τις οποίες, πράκτορες της CIA έπαιζαν τους πατριώτες. Είχαν προηγηθεί και κάτι άλλοι φουστανελοφόροι οι οποίοι φορούσαν παραλλήλως και το πουκάμισο της Βέρμαχτ και έμειναν στην ιστορία ως γερμανοτσολιάδες, μια ντροπή που κρύφτηκε πίσω από την κρατική κάλυψη τα μεταπολεμικά χρόνια.

3.Εξυποννοεί ο κ. Θεοδωράκης ότι ο υπουργός είναι ένας παλιάτσος εθνικιστής, ένας υποκριτής ψευτοπατριώτης; Γιατί δεν το λέει καθαρά; Ντρέπεται; Θεωρεί επιχείρημα, το κενολόγο, δήθεν περιπαιχτικό ερώτημα, αν ξέρει ο υπουργός το ινστιτούτο Γκαίτε και το έργο του; Ούτε δημοσιογράφος στην αρχή της καριέρας του δεν θα έκανε τέτοιο άθλιο ερώτημα.

4
.Επικαλείται την κακή «ποιότητα απονομής δικαιοσύνης στην Ελλάδα» και σχετικές δηλώσεις του ευρωπαίου επιτρόπου. Η «ποιότητα» από ποιους παράγοντες καθορίζεται; Από την ταχύτητα, την ευθυκρισία των δικαστών, την εφαρμογή των αποφάσεων; Διότι, όσον αφορά την ταχύτητα μπορούμε να ψέξουμε όντως ένα ολόκληρο σύστημα και την πρακτική του να ρίχνει για δεκαετίες κάτω από το χαλί ζητήματα που ήταν οχληρά, αλλά σε ότι αφορά την εφαρμογή των αποφάσεων, αυτό άραγε δεν περιλαμβάνει αποφάσεις της δικαιοσύνης σχετιζόμενες με συμπεριφορές ξένων κρατών; Κανονικά θα έπρεπε να ψέξει τον κ. Παρασκευόπουλο αν δια της μεθόδου της δικανικής στρεβλώσεως κωλυσιεργούσε περαιτέρω στην εφαρμογή μιας απόφασης του Αρείου Πάγου.

5.Λέει ο κ. Θεοδωράκης ότι «διαρρέουν από το υπουργείο Δικαιοσύνης ότι σκέφτονται να κατασχέσουν το ινστιτούτο Γκαίτε». Το υπουργείο δεν διέρρευσε τίποτα. Ότι είχε να πει ο υπουργός το είπε τόσο καθαρά που δεν χωράει παρερμηνείες. Ο κ. Θεοδωράκης είναι αυτός που «διαρρέει» την πολιτική του άποψη κρύβωντάς την κάτω από την ανοίκεια προσωπική και όχι πολιτική επίθεση στον υπουργό.

6. Η δε κατάληξη της δήλωσης Θεοδωράκη είναι ξεχωριστό μνημείο λαϊκισμού, του ίδιου που, υποτίθεται, κατακεραυνώνει. Λέει «Ο κύριος Παρασκευόπουλος θα βρει χειροκροτητές μέσα στους φασίστες και όχι στον ελληνικό λαό». Εν ολίγοις, οι φασίστες είναι ένα αλλοδαπό ίσως και εξωγήινο είδος. Ο ελληνικός λαός δεν περιλαμβάνει φασίστες. Τότε ποιοι φασίστες θα χειροκροτήσουν τον Παρασκευόπουλο, οι Γερμανοί; Ας δεχθώ ότι η βιασύνη τον έσπρωξε στο λάθος.

Τι εννοεί; Ότι οι φασίστες, αυτοί που χαιρετάνε ναζιστικά, είναι αυτοί που ζητάνε απονομή δικαιοσύνης για τα ναζιστικά εγκλήματα και ότι ο Παρασκευόπουλος συντάσσεται μαζί τους; Και μόνο που το ξεστόμισε θα πρέπει να ντρέπεται, μπορεί να ντραπεί και αναδρομικά, δεν είναι κακό, έχει μια τελευταία ευκαιρία να αποδείξει ότι δεν είναι αδίστακτος και έτοιμος να πει οτιδήποτε.

7.Η ανάλυση της πραγματικότητας και, παραλλήλως, της δήλωσης Θεοδωράκη που δήθεν την περιγράφει θα είχε κατάληξη σε ένα αληθινό ποτάμι χαρακτηρισμών τους οποίους θα μπορούσα -με την ευκαιρία που δίνει- να του αποδώσω αλλά τότε θα χρησιμοποιούσα τις μεθόδους του κι αυτό θα με έκανε σαν κι αυτό που δεν θέλω είμαι. Μια επηρμένη κενολογία που κομπάζει για να κρύψει αυτά που σκέφτεται.

* Ο δημοσιογράφος του ρ/σ “Στο Κόκκινο 93,4” Απόστολος Λυκεσάς αρθρογραφεί καθημερινά στο alterthess.gr. Ακούστε ζωντανά στο “Κόκκινο 93,4” την εκπομπή “Ορθά- Κοφτά” με τον Απόστολο Λυκεσά Δευτέρα- Παρασκευή 11:00-12:00. Επικοινωνία με τον Απόστολο Λυκεσά στο apostoloslyk1@gmail.com

πηγή – stokokkino