Του Πέτρου Κατσάκου

Με νέα 48ωρη απεργία, την Παρασκευή και το Σάββατο, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στο ΙΚΕΑ, για να μην περάσουν οι μειώσεις μισθών που θέλει να επιβάλει ο όμιλος Φουρλή, ενώ την Παρασκευή, στις 9 το πρωί, εκδικάζεται και η αίτηση της επιχείρησης για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία. Πρόκειται για μια ακόμη απεργία που «θάβεται» από τα συστημικά ΜΜΕ ελέω διαφήμισης και έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των «απαγορευμένων» ειδήσεων.

Αποτελεί πλέον καθεστώς το δημοσιογραφικό μποϊκοτάζ απεργιών, κινητοποιήσεων και εργατικών διεκδικήσεων σε επιχειρήσεις που αποτελούν τους καλούς πελάτες των ΜΜΕ. Σιγή ασυρμάτου επιβάλλουν μέσω απειλών για κόψιμο της διαφήμισης πολλές πολυεθνικές ώστε να μη βγαίνει προς τα έξω το οποιοδήποτε αίτημα των εργαζομένων.

Εννέα μήνες τώρα κρατά ο αγώνας των εργαζομένων στα εργοστάσια της Coca Cola 3E και τα τηλεοπτικά κανάλια δεν έχουν αφιερώσει ούτε μισό λεπτό προβολής για τα αιτήματα των απεργών. Αντιθέτως, η εταιρεία, μέσω τηλεοπτικών σποτ, βομβαρδίζει το καταναλωτικό κοινό με παραπλανητικά μηνύματα για τη δήθεν «ελληνικότητα» του προϊόντος, που εδώ και χρόνια όμως παράγεται στη γειτονική Βουλγαρία.

Παρόμοια είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν εδώ και δύο χρόνια και οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση ΙΚΕΑ, που ενώ παρουσιάζει εν μέσω ύφεσης σημαντική κερδοφορία εκβίασε τους εργαζόμενους σε υπογραφή νέων ατομικών συμβάσεων εργασίας με μειώσεις μισθών. Όσο για τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων δεν ακούστηκε και δεν γράφτηκε ούτε λέξη. Οι κινητοποιήσεις τους «θάφτηκαν» έναντι κάποιων διαφημιστικών σποτ και μερικών ολοσέλιδων καταχωρήσεων στα κυριακάτικα φύλλα.

Το ανώτατο δημοσιογραφικό όργανο, η ΠΟΕΣΥ, προχώρησε πριν από λίγες ημέρες στην έκδοση ανακοίνωσης με αφορμή το «θάψιμο» των κινητοποιήσεων στην Coca-Cola 3E καλώντας τα μέλη της σε όλα τα ΜΜΕ να τις προβάλουν όσο μπορούν. Λες και το πρόβλημα ήταν κάποιοι συντάκτες που εννιά μήνες τώρα κάνουν τα στραβά μάτια. Λες και για την αποσιώπηση δεν ευθύνονται οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ που για χάρη των διαφημιστικών εσόδων έχουν επιβάλει αυστηρό εμπάργκο σε τέτοιου είδους ενοχλητικές ειδήσεις απαξιώνοντας με τον τρόπο αυτό την ενημερωτική τους υπόσταση.

Αυτή είναι η πραγματική εικόνα του λεγόμενου «ανεξάρτητου» και δήθεν «αστράτευτου» Τύπου. Μια βιομηχανία παραπληροφόρησης, διαστρέβλωσης και αποσιώπησης ειδήσεων που κόβει και ράβει «ρεπορτάζ» για τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.

Πηγή – Αυγή

αναδημοσίευση – alfavita