poreia-olme-zoi-piso-greek_crisis03

Η Ελλάδα της κρίσης αλλά και της δημιουργίας βρίσκονται στο επίκεντρο του σημερινού γερμανικού τύπου, με την εφημερίδα Tagesspiegel να αναφέρει πως η Έλληνες χάνουν την υπομονή τους μετά από πέντε χρόνια κρίσης, αλλά και μια θετική ματιά από την Süddeutsche Zeitung που αναφέρεται στη Μπιενάλε της Αθήνας, τονίζοντας πως οι νεαροί καλλιτέχνες βαρέθιηκαν τη γενική θλίψη.

«Ο εξαντλημένος λαός» είναι ο τίτλος εκτενούς ρεπορτάζ στην εφημερίδα Tagesspiegel που αναφέρεται στην Ελλάδα της κρίσης.

«Τα εισοδήματα έχουν υποχωρήσει κατά 40%, ενώ η οικονομία έχει συρρικνωθεί κατά 1/4. Μετά από πέντε χρόνια κρίσης πολλοί Έλληνες έχουν φτάσει στα όριά τους». Μέσα από τις προσωπικές ιστορίες τριών ανθρώπων, το ρεπορτάζ αναδεικνύει στη συνέχεια ορισμένες βασικές πτυχές της κρίσης: την υψηλή ανεργία και τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες στην αγορά εργασίας, το γεγονός ότι «σχεδόν ένας στους τρεις Έλληνες είναι σήμερα ανασφάλιστος, την αύξηση του αριθμού των αυτοκτονιών αλλά και την κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των αστέγων.

Το άρθρο συνοδεύεται από μια φωτογραφία από διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας με τη λεζάντα: «Διαμαρτυρία κατά της πολιτικής λιτότητας. Η κυβέρνηση προαναγγέλλει το τέλος της ύφεσης. Εντούτοις οι Έλληνες χάνουν την υπομονή τους».

Την ίδια ώρα, μια διαφορετική Ελλάδα επιχειρεί να παρουσιάσει η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung μέσα από αφιέρωμά της για την φετινή Μπιενάλε της Αθήνας.

Η αρθρογράφος σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «η Μπιενάλε της Αθήνας ήταν πάντα διαφορετική από τις περίφημες αντίστοιχες εκθέσεις στη Βενετία, τη Λυών, την Κων/πολη ή και στη Θεσσαλονίκη. Εξαρχής η Αθήνα ήταν ένα ριζοσπαστικό πείραμα που γεννήθηκε από τις ελλείψεις, απελευθερωμένο από τη λάμψη και το γκλάμουρ, χωρίς γνωστούς διεθνώς καλλιτεχνικούς διευθυντές και πρακτικά χωρίς οικονομικές πηγές. Λες και έβλεπαν ήδη στον ορίζοντα την κρίση να έρχεται, ονόμασαν την πρώτη έκθεσή τους Destroy Athens, τολμώντας την αποδόμηση ελληνικών μύθων (…)».

Σχολιάζοντας τη φετινή Μπιενάλε η αρθρογράφος παρατηρεί: «Φαίνεται ότι πολλοί καλλιτέχνες βαρέθηκαν τη γενική θλίψη (στη χώρα). Νεαροί Έλληνες συρρέουν στην Αγορά και είναι ευγνώμονες για αυτή την θαρραλέα παρέμβαση στην κρίση (…)».

πηγή: Deutsche Welle